Apparently I’m drunk again

No. It’s for real. I’m on it. I’ve glimpsed the truth and I hate it. I really really hate it, from pinkie to dandruff, I bloody hate it. I’d love to see good win against evil, I’d love to see things always work out in the end – that’s just in those bloody films from at least a decade ago, lately there’s a new trend: the hero dies. Continue reading

Well, they ain’t wrong

This here is something you oughta do, go watch The Founder an’ fuck everybody else. Brains? Overrated. Literacy? Overrated. Potential? Fuck that, that’s what losers think they have. No. None of that shit. Persistence. You wanna make it big? Persistence is the key. Fuck everybody else.

Continue reading

Tappity-tap

Weell, I’m quite depressed. This has been one day I’d rather not repeat – which quite emphasises my belief that the afterlife does not exist. It better not, I’d say. Which reminds me, never ever do a factory reset on an android phone without deleting that crappy google account and if you do, never bloody do it via adb and change your password after or before you do it. Longest 72 hours of my life, it’ll be.

And never try to clean up/listen to an audio track in audacity using noise cancelling head-phones, the in-ear kind, for eight hours straight if you’re coughing your lungs out every thirty damn seconds. Or blowing your nose, same shit, different exit.

And how do I bloody justify this bloody text, if there’s no button for it anymore… Arrghhhhhh!!!!

Post scriptum / update: Shift-Alt-J

Talk about complicating things… WordPress just went Microsoft and their bloody metro style…

Och, come on…

Really?

Doogee trojan

P.S. I can confirm the apk Kryptowire detected in BLU phones is the one present in Doogee ones. And they say it’s just a mistake. Bloody hell..

Exhibit A: https://www.androidpit.com/forum/722782/doogee-x5-max-problems

Exhibit B: https://forums.malwarebytes.org/topic/190207-adsupfotaapk-trojans/

Exhibit C: https://m.reddit.com/r/chinaphones/comments/5ad7r2/adwarespyware_on_doogee_x5_max_pro/

 

Viruses? Nah, better. Cheap chinese android phones hide malware from the start

Well, this is new for 2016.. Apparently this is a new direction they’re taking. Instead of trying to get you to install spyware/adware/whateverware apps, the new kids on the block made a deal with the smartphone producers themselves, to embed their crap directly into the operating system. No wonder Google Pixel will be so darn desired, besides the latest IPhone.. Long story short, I bought a phone online, not from the chinese market directly but through the best and most “honest” and top choice local (read international, even, as in not chinese) online store (not named here because I want my thing solved, not them to get punished, though…) and luckily for me I don’t have any sort of data plan otherwise the malware would have made me really angry. After installing Malwarebytes, I got me a boo-boo: Xinyinhe spyware. Android/PUP.Adware.Xinyinhe to be more precise. And it was (an’ still is, because I won’t root before I get me money back) exactly under system apps, impossible to remove without root. There. Brand new phone from Doogee, sporting Android 6. Wireless updates? Oh yeah. Did nothing. Second wireless update? Malware hidden. So well, Malwarebytes won’t detect, but I managed to get my hands on a firewall/logger – guess what: SystemUI now somehow makes bloody connections to chinese servers. Gonna dig some more into this because I’m really, really, pissed off.

Post Scriptum: How do I know it was embedded in the rom? Gee, let’s see.. They have rom-s free for download from the official site. And gee, I wonder if you can guess what a scan of one of those found… Bloody wankers..